dimecres, 14 de març del 2018

La cerca d'ocupació a través de les noves tecnologies



Abans de començar a cercar ocupació, s'han de tenir en compte una sèrie de qüestions fonamentals que han d'estar definides en el teu projecte professional. Les més importants són: Valoració de les pròpies capacitats, elecció del sector professional, elecció del perfil i pretensions econòmiques. A més, cal fer una pla de cerca i dissenyar una estratègia a seguir.


Tenint en compte què tipus de treball cerquem (treball per compte d'altri, treball per compte propi o funció pública) dissenyarem una estratègia diferent. En general podem assenyalar que els mètodes de cerca d'ocupació es basen en els contactes personals, internet, borses de l'ocupació, serveis d'ocupació, empreses de treball temporal i autocandidaturas.

Avui ens centrarem en les xarxes socials digitals i personals com a eines per a trobar oportunitats laborals. Internet és el mètode més utilitzat en els últims temps per la seua capacitat per a arribar a tots els àmbits professionals, la gran informació que aporta, la interacció que proporciona i l'agilitat en la comunicació. Però no oblidem que cal saber utilitzar aquesta eina perquè no es torne en la nostra contra.

L'arribada de termes anglosaxons com Networking o Branding han globalitzat paraules molt utilitzades en la cerca de treball tradicional com eren "contactes" i "reputació". Partim d'aquestes paraules per a referir-nos a la importància de generar una marca professional coherent amb els nostres objectius i una xarxa de contactes professionals profitosos per a trobar el nostre lloc en el mercat laboral.

Les xarxes socials digitals poden ser un gran aliat per a ampliar la nostra xarxa de contactes si treballem amb mètode. Establir contactes a partir d'interactuar amb ells a través de Twiter ens pot obrir les portes per a una relació més profunda a través de Linkedin. Es tracta que vegen en nosaltres al professional que portem dins, la qual cosa aportem, els nostres projectes o idees innovadores, les nostres opinions sobre el que ells fan, etc. A açò cal sumar la segona part del mètode: el contacte personal. Per a açò hem de seleccionar aquells esdeveniments professionals als quals ens pot interessar assistir per a donar-nos a conèixer.Es tracta d'acudir amb l'objectiu de poder intercanviar la nostra targeta de visita amb persones amb les quals, tal vegada, hàgem contactat a través de les xarxes socials i que, per tant, ja els som coneguts. Si tenim preparat un breu discurs professional (Elevator-Pitch) que els atrape, aconseguirem una cita que pot ser la porta d'un gran futur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada