dissabte, 10 de març del 2018

Branding Personal. La marca és el missatge

Dins de l'amplísssim concepte de Comunicació i, depenent de l'autor, hem pogut llegir definicions d'este procés associant el missatge amb la paraula (comunicació verbal), amb el cos (comunicació no verbal), amb la mirada (oculèsica) o amb l'espai físic (proxèmica) entre d'altres. Però, hui us parlaré sobre la marca com la clau del missatge que emetem. És a dir, la marca és el missatge. Al procés de construcció d'aquesta el definim com a Branding.

Definirem Branding com aquells valors intangibles que aporten singularitat i credibilitat que fan diferenciar-se a una persona o organització de la resta i que causa un impacte. Hui ens centrarem en el denominat Branding Personal, el procés de creació d'una marca i en la seua importància al món professional. Un procés que creixerà alhora que ens desenvolupem professionalment.

D'antuvi, cal diferenciar qué és qué no és Branding. Es tracta de tenir clar que cadascun de nosaltres som un producte en venda però, no us equivoqueu, no parle només d'imatge. Es tracta del fet que cal destacar de la resta i diferenciar-nos però, cal recodar que si volem enganyar ens descobriran; es tracta d'estudiar estratègies a seguir per tal d'aconseguir els objectius traçats però, no ens podem basar només en un enfocament limitat a l'aspecte exterior. En resum, cal dissenyar una estratègia que tinga coherència en la planificació amb un estudi i transmissió de la marca.

Per tal de fer aquest treball cal conéixer, primerament, la nostra empremta digital. Es tracta d'una informació fonamental, atés que ens interessa saber quina imatge tenim a les xarxes socials, com apareguem per tal d'enfocar-la per a obtenir una reputació digital que genere credibilitat, valors singulars, etc. a la marca personal. En segon lloc, cal definir-se com a producte, és a dir, Qui sóc jo? Per qué sóc diferent? Cal assabentar-se de perquè el que oferim ens fa indispensables per al nostre target. Per tant, cal identificar el teu públic, marcar-se uns objectius cap a ell, mesurar els resultats aconseguits i tractar de buscar l'especialització. No tingueu pudor en copiar als millors perqué cal valorar la qualitat, fer un treball superior a la resta de la competència. Per últim, cal creure en el que fem i en nosaltres si no, ningú ho farà. No oblideu que en l'únic lloc on l'èxit està davant del treball és al diccionari, per tant, treball, treball i treball.

Comptat i debatut, si tens una marca personal sabràs perquè eres diferent, sabràs perquè seràs recordat i sabràs que aportes a la resta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada