Rúbriques


En aquesta secció podreu observar una rúbrica d'avaluació (els criteris de la qual i escala es justifiquen a continuació) i un formulari d'avaluació.


En aquesta rúbrica per a l'avaluació de l'activitat del vídeo PECHAKUCHA, he establit 5 criteris a avaluar: contingut, expressió oral, claredat de l'explicació, tema proposat i l'extensió.
Crec que són els més adequats per a poder afirmar si es tracta d'un vídeo de qualitat que pot utilitzar-se com a tutorial d'explicació per als alumnes.

S'inclou també una escala per a valorar els cinc criteris esmentats i es divideix en novell (1), aprenent (5), avançat (7) i expert (10).
De manera que la intersecció de cada criteri amb l'escala ens proporciona els comentaris a tenir en compte per a obtenir la qualificació adequada.

L'assignació del pes de cadascun dels criteris correspon a la importància que sota el meu punt de vista té cadascun d'ells per a obtenir un vídeotutorial de qualitat. És per açò que, contingut i expressió oral posseeixen major representació (60%),  ja que influiran en major grau en la comprensió del mateix.

La claredat de l'explicació també és important perquè aquest recurs siga útil (20%).

En últim lloc, tenim l'extensió (10%) i que es cenyisca al tema proposat (10%) ja que si aquests no són tinguts en compte poden repercutir en la qualitat de la presentació. Vídeos molt llargs fan que es perda l'interès i si ens desviem del tema a tractar podria produir confusió sobre l'objectiu del mateix.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada