dilluns, 12 de març del 2018

Elevator Pitch. Estratègies per a la busca d'ocupació.

Deia Oscar Wilde que no hi ha una segona oportunitat per causar una primera bona impressió. És a dir, no cal oblidar que comuniquem des del primer moment perquè és impossible no comunicar. Així doncs, és molt important ser conscient de la imatge que transmetem a tota hora. Aquesta entrada està centrada en la cerca de treball i la seua relació amb la imatge i marca personal com a professionals.

Molt probablement heu sentit parlar de l'expressió anglosaxona: Elevator Pitch. Però sabeu el seu origen? Tothom sap que als grans gratacels novaiorquesos els directius de més rang tenen el seu despatx als últims pisos. Aquesta situació impedia que els joves executius pogueren accedir a ells per tal d'oferir els seus serveis o explicar-los les seues idees o projectes, ja que mitjançant els llits formals mai aconseguirien una cita. Però el que no podien evitar els caps de les empreses era pujar en els mateixos ascensors que la resta dels treballadors. Eixe, per tant, era el moment més idoni per tenir un moment breu per establir el contacte amb ells sense cap filtre, tot i que fora, només, uns segons. Seríeu capaços de contar-li el vostre projecte en el temps que dura el viatge fins al despatx del CEO? Potser sí, però, despertaríeu el seu interés si teniu 90 segons com a màxim? Això ja és més difícil.

Veurem alguns consells per tal de fer més atractiu el nostre Elevator Pitch. Atés que, només, tenim poc més d'un minut per a generar interés al nostre cap, cal dir que el missatge, expressat amb convenciment, ha de ser breu, clar i concís. A més ha de tenir una estructura molt definida que ens permeta, sense avassallar, explicar amb eficàcia una sèrie d'informació que done com a resultat poder traure una propera cita.

La informació ha de contenir tres blocs fonamentals. En primer lloc, cal definir el teu projecte, és a dir, quin problema soluciona, per què beneficia a la seua empresa, que fa que el necessite...; en segon lloc, deixarem clar el que ens defineix  com a professionals, es tracta d'explicar perquè ha de confiar en mi, quin model de negoci el propose o perquè serà un èxit assegurat; i, per últim, ha de respondre a les qüestions més freqüents: Qui sóc i quina necessitat resolc, quines són les eixides de mercat o perquè la inversió està assegurada. L'èxit d'aquesta conversa es produirà si sou capaços d'obtenir una cita o d'intercanviar les targetes de visita per tal de poder, amb molt més de temps, explicar-li el vostre projecte. Haureu aconseguit despertar el seu interés en vosaltres.

En resum, un Elevator Pitch consisteix a explicar al llarg d'un minut, si fa no fa, les respostes a cinc qüestions bàsiques:
-Quina necessitat som capaços de resoldre?
-Per què som els més indicats?
-Com la resoldrem?
-Què necessite per a fer-ho?
-Quin benefici aporta a l'inversor?

Ara és temps de pensar. Tens el teu Elevator Pitch?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada